


Sociala medier - grundkurs
Inspelad Masterclass, kommande, datum släpps snart.
Har du fått sociala medier på ditt bord? Är du en marknadsförare eller kommunikatör som behöver ha många hattar och kunna det senaste om sociala medier? Om du vill förstå hur sociala medier fungerar idag och hur dessa kanaler kan användas för att få nya kunder och stärka relationen med dina befintliga följare är denna klass för dig.
Vi går igenom grunderna i sociala medier så som kanalval, målgrupp och hur användningen ser ut internationellt och i Sverige med nya siffror från 2023. Vi pratar även om organiskt innehåll, betalt innehåll, planering samt uppföljning och mätning.
Efter denna masterclass har du:
En bättre övergripande förståelse för hur man kan arbeta med sociala medier.
Du vet vilka kanaler som används mest i Sverige och Internationellt och vilka målgrupper som rör sig i varje kanal.
Du vet vad du ska säga, var, när och hur.
Du har koll på målgrupp och hur man anpassar format och budskap till målgruppen.
Inspiration kring vilken typ av innehåll man kan skapa på sociala medier, och får se verkliga exempel på de olika typerna.
En grundförståelse för hur man planerar innehåll för flera kanaler och hur man följer upp resultat.
En förståelse för skillnanden mellan organiskt och betalt content (annonser) och kunskap om vilka KPI:er (mätetal) du ska hålla koll på när du annonserar.
I denna masteclass pratar vi om Facebook, Instagram, Twitter/X, TikTok, Youtube och LinkedIn.
Kursledare: Mira Thimmayya
Priset är inkl. moms, du får ett kvitto på mailen.
Detta är en inspelad klass på ca 60 minuter som du kan titta på när du vill.
Inspelad Masterclass, kommande, datum släpps snart.
Har du fått sociala medier på ditt bord? Är du en marknadsförare eller kommunikatör som behöver ha många hattar och kunna det senaste om sociala medier? Om du vill förstå hur sociala medier fungerar idag och hur dessa kanaler kan användas för att få nya kunder och stärka relationen med dina befintliga följare är denna klass för dig.
Vi går igenom grunderna i sociala medier så som kanalval, målgrupp och hur användningen ser ut internationellt och i Sverige med nya siffror från 2023. Vi pratar även om organiskt innehåll, betalt innehåll, planering samt uppföljning och mätning.
Efter denna masterclass har du:
En bättre övergripande förståelse för hur man kan arbeta med sociala medier.
Du vet vilka kanaler som används mest i Sverige och Internationellt och vilka målgrupper som rör sig i varje kanal.
Du vet vad du ska säga, var, när och hur.
Du har koll på målgrupp och hur man anpassar format och budskap till målgruppen.
Inspiration kring vilken typ av innehåll man kan skapa på sociala medier, och får se verkliga exempel på de olika typerna.
En grundförståelse för hur man planerar innehåll för flera kanaler och hur man följer upp resultat.
En förståelse för skillnanden mellan organiskt och betalt content (annonser) och kunskap om vilka KPI:er (mätetal) du ska hålla koll på när du annonserar.
I denna masteclass pratar vi om Facebook, Instagram, Twitter/X, TikTok, Youtube och LinkedIn.
Kursledare: Mira Thimmayya
Priset är inkl. moms, du får ett kvitto på mailen.
Detta är en inspelad klass på ca 60 minuter som du kan titta på när du vill.
Inspelad Masterclass, kommande, datum släpps snart.
Har du fått sociala medier på ditt bord? Är du en marknadsförare eller kommunikatör som behöver ha många hattar och kunna det senaste om sociala medier? Om du vill förstå hur sociala medier fungerar idag och hur dessa kanaler kan användas för att få nya kunder och stärka relationen med dina befintliga följare är denna klass för dig.
Vi går igenom grunderna i sociala medier så som kanalval, målgrupp och hur användningen ser ut internationellt och i Sverige med nya siffror från 2023. Vi pratar även om organiskt innehåll, betalt innehåll, planering samt uppföljning och mätning.
Efter denna masterclass har du:
En bättre övergripande förståelse för hur man kan arbeta med sociala medier.
Du vet vilka kanaler som används mest i Sverige och Internationellt och vilka målgrupper som rör sig i varje kanal.
Du vet vad du ska säga, var, när och hur.
Du har koll på målgrupp och hur man anpassar format och budskap till målgruppen.
Inspiration kring vilken typ av innehåll man kan skapa på sociala medier, och får se verkliga exempel på de olika typerna.
En grundförståelse för hur man planerar innehåll för flera kanaler och hur man följer upp resultat.
En förståelse för skillnanden mellan organiskt och betalt content (annonser) och kunskap om vilka KPI:er (mätetal) du ska hålla koll på när du annonserar.
I denna masteclass pratar vi om Facebook, Instagram, Twitter/X, TikTok, Youtube och LinkedIn.
Kursledare: Mira Thimmayya
Priset är inkl. moms, du får ett kvitto på mailen.
Detta är en inspelad klass på ca 60 minuter som du kan titta på när du vill.